Vaativat keskustelut -koulutus

Esimies joutuu vaativiin keskustelutilanteisiin

Esimiehet joutuvat aika ajoin sellaisiin keskustelutilanteisiin, joista he jo etukäteen ajattelevat tulevan hankalia. Joskus tilanne kääntyy yllättäen leppoisasta varsin vaativaksi. Tyypillistä tällaisessa tilanteessa ovat ristiriidassa olevat ajatukset tai edut, tilanteen merkittävyys ja hankala ilmapiiri. Toisena osapuolena voi olla työntekijä, asiakas tai oman tai jonkin toisen organisaation edustaja.

Puolen päivän mittainen koulutustilaisuus (tai kesto tarvittaessa sopimuksen mukaan) tarjoaa ideoita ja työkaluja, joiden avulla esimies voi paremmin hallita vaativia työtilanteita.  Valmistautuminen etukäteen on tärkeätä, koska itse tilanteessa se on jo myöhäistä.

Koulutuksen sisältö:

  • Miksi jotkut työtilanteet ovat niin haastavia – ja miten asiaa voidaan auttaa
  • Millainen on hyvään tulokseen johtava vaativien keskusteluiden prosessi
  • Millainen on järjen ja tunteiden suhde vaativassa keskustelussa ja keinoja, joilla negatiivisten tunteiden haitallista vaikutusta voi hallita
  • Miten keskustella näkemyksiä yhdistävällä tavalla

Koulutus koostuu tietoiskuista ja keskusteluista. Koulutuspanosta tehostaa huomattavasti sen, että jokainen osallistuja saa koulutusmateriaaliksi sähköisen kirjan Vaativat keskustelut – opaskirja esimiehille. Koulutuksen vetäjänä toimii kirjan kirjoittaja, VTL, esimies- ja työyhteisövalmentaja Urpo Jalava.

Katso valmentajan tietoja alla olevasta painikkeesta

LISÄTIETOJA

Mikäli haluat lisätietoja tai sopia Vaativat keskustelut -koulutuksesta, soita Urpo Jalavalle puh. 041 452 8050 tai lähetä sähköpostia alla olevasta painikkeesta. Voit myös käyttää yhteydenottolomaketta, jonka saat avatuksi alla olevasta painikkeesta.

SÄHKÖPOSTIIN      YHTEYDENOTTOLOMAKE